Fantastisch verhaal

Brigitte 04 oktober 2020
Recensie De vloek van Azgal - De Apocalyps Riders - deel 1 - Martine Pauwels door Brigitte Audiens - 10 juli 2020

Dit boek is het eerste deel van een spannend verhaal over Sandy. Ze woont met haar vader in een appartementencomplex. Sandy wordt bijna achttien jaar, en woont alleen bij haar vader. Hij is advocaat en sinds haar moeder overleden is, veranderde hij in een godsdienstfreak die Sandy constant blijft controleren. Hij verbiedt haar alles wat een normale 17-jarige zou doen. Ze mag niet uitgaan, niet naar jongens kijken, laat staan een praatje maken. Geen korte rokjes dragen... Ze runt het huishouden, kookt, wast .... als het niet naar zijn zin is, krijgt ze slaag.

Niemand van de buren durft tegen deze situatie ingaan. Ze vinden hem een rare man, maar weten dat hij verre connecties heeft. Ze zijn een beetje bang van hem.

Nicole is een buurmeisje die met haar ouders en haar hond Tyson in het appartementencomplex woont. Ze loopt stiekem met Sandy naar school.

Op een morgen zien ze dat er een verhuiswagen staat. Er komt een nieuwe bewoner bij. Het is Brad, een jongeman met lang haar en hij rijdt met een prachtige motor. Natuurlijk gaat Nicole direct een praatje maken. Sandy is schuw en houdt zich op de achtergrond.

Brad krijgt hulp van Kevin, zijn vriend om zijn spullen op zijn plaats te zetten. Ze spreken af om ‘s avonds iets bij Brad te komen drinken. Maar Sandy durft niet.

Nicole, Kevin en Brad luisteren naar muziek en plots horen ze kabaal boven hen en gegil. Sandy heeft weer slaag gekregen, maar ditmaal is ze het appartement uitgelopen en roept om hulp. Ze wordt in het trappenhuis opgevangen door Brad. Hij dwingt haar vader om een ambulance te bellen, zodat Sandy buiten gevaar, op zijn minst toch voor de rest van de avond. Tegen zijn zin stemt hij in.

Dan gaat de bal aan het rollen.
Sandy loopt weg uit het ziekenhuis en wil niet meer terug naar haar vader.
Voorlopig wil Brad haar helpen en mag ze bij hem logeren.

Hierdoor breekt de hel los, want niemand weet welke duistere krachten er meespelen.
Wie is Sandy ? Wie is Azgal ? En wat is een poortwachter ?
Lees het verhaal verder en kom het allemaal te weten.

Martine heeft een vlotte schrijfstijl en neemt je mee in een spannend verhaal. Ze laat je kennis maken met verschillende personages die via diverse verhaallijnen met elkaar verweven zijn.

De spanning wordt rustig opgebouwd, zodat je wil blijven doorlezen tot het eind. Je wenst zo graag te weten wat er zal gebeuren met Sandy, Brad en de andere personages.

Martine gebruikt korte hoofdstukken zodat je ongelooflijk snel door het boek vliegt. De gedetailleerde beschrijvingen nemen je mee, zodat je je alles kan voorstellen alsof je naar een film kijkt. De plottwist is goed gevonden.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om een prachtig verhaal volledig te maken. Je kan een vleugje romantiek, spanning, duistere krachten, intriges,... terugvinden.

Dit boek kan je als standalone lezen, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt om het volgende deel ook aan te kopen en verder te gaan lezen.

Voor mij is “De Vloek van Azgal - De Apocalyps Riders - deel 1” zeker 4**** waard.

Bedankt Martine Pauwels dat ik je fantastisch verhaal mocht lezen.

Meer recensies van Brigitte