Mooi getekend verhaal

Brigitte 04 oktober 2020
Gelezen voor
“In de boekenkast “

Dit prentenboek is een heel mooi getekend verhaal zonder tekst. Het boek geeft een doorsnee dag weer van een krokodil die opstaat, zich klaarmaakt en vertrekt naar zijn werk.

Het wordt een verhaal vol verrassingen. Je kan het verhaal zelf verzinnen op basis van wat je ziet op de prachtige tekeningen. Je zal opmerken dat er nog andere mensen en geklede dieren onderweg zijn om aan hun dagtaak te beginnen.

De cover van dit prachtige prentenboek is lang en smal en doet mij persoonlijk denken aan de slanke en lenige vorm van een krokodil. De hoofdkleur van de voorkaft is ook overwegend in groentinten.

Er is heel veel aandacht besteed aan de kleuren en de tekeningen die ingekleurd zijn met verschillende technieken.

De kinderen die deze tekeningen zien, kunnen iedere keer opnieuw meer details opmerken en hun verbeelding laten spreken. Kortom, een verhaal zonder einde.

Een mooi prentenboek om voor te lezen door wie veel fantasie heeft of wie de kindjes mee wil laten ontdekken en ze onder woorden laten brengen wat ze zien.

Overdag is hij een krokodil is een boek dat niet in de kast blijft liggen, maar voortdurend ter hand genomen zal worden.

Zeker een aanrader die 4,5 * waard is.

Meer recensies van Brigitte