Genoten :)

brittmariasbooks 06 december 2020
Zomerburen volgt Olivia die haar zomer en toekomst gepland dacht te hebben: Nederlands studeren met haar vriend Niels en samenwonen in Amsterdam. Maar als Niels naar Australië gaat en het heeft over een pauze, loopt het allemaal niet zoals gedacht. Ze vlucht naar haar opa en oma in Drenthe en trekt al weer gauw veel op met Ilse, hun buurmeisje. Opeens ziet Olivia Ilse in een ander licht en begint te twijfelen aan dingen die ze dacht zeker te weten.

Ik herkende Olivia's twijfels heel erg, vooral over de Toekomst. Studiekeuze maken was voor mij ook heel lastig - en als ik heel eerlijk ben, weet ik nu nog steeds niet wat ik wil worden. Maar ook de twijfels over seksualiteit. Ook werd haar struggle met Niels opeens meer relevant voor mij. Verder vond ik het heerlijk om over Olivia en Ilse maar ook Drenthe te lezen. Ik kom zelf niet uit Drenthe maar wel uit een klein dorpje en herkende het "ons kent ons" heel goed.

Ik ken dit zeker aanraden als je op zoek bent naar meer diversiteit op je boekenplank, mocht dat nou voor LHBTQ+ zijn of een verhaal buiten de Randstad, met Zomerburen zit je goed.

CW: homofobie

Meer recensies van brittmariasbooks