Veel gebabbel

Caroline Nelissen 27 oktober 2020
Voor de inhoud verwijs ik naar bovenstaande recensies. Ik kwam niet goed in het verhaal doordat ik de ontmoeting tussen Lucy en Emma voor de slagerij nogal ongeloofwaardig vond. De innerlijke dialogen breken plotseling af en ook de snelle perspectief- wisselingen halen me soms uit het verhaal. De omschrijving van de eerste seksuele ontmoeting tussen Lucy en Joseph vind ik mooi en subtiel beschreven en hier en daar valt er best wat te lachen. Er wordt gesuggereerd dat Joseph uit een laag sociaal immigrantenmilieu komt waardoor zijn achterban anders over de Brexit denkt dan de mensen waar Lucy mee omgaat. Mijns inziens worden in dit boek teveel belangrijke maatschappelijke vraagstukken op een hoop gegooid, waardoor ik enige diepgang mis. De dialogen zijn erg lang en niet echt spannend. Joseph komt af en toe slimmer uit de hoek dan zijn afkomst suggereert. Al met al een luchtig boek dat ik niet snel uit had. Het geeft in elk geval stof tot nadenken.

Meer recensies van Caroline Nelissen