Sfeerscheppend

Mother of Podencos 11 oktober 2020
Het duurde een hele tijd vooraleer ik in het verhaal kwam, waardoor ik me er ook wat door moest worstelen. Maar eens ik er in zat, had ik wel meer zin om er in te gaan verder lezen.
Murakami is een meester in sfeer scheppen. Tot nu toe las ik een beetje atypische boeken van hem maar deze typische surrealistische stijl kon me ook best bekoren. Hij heeft duidelijk ook veel fantasie.

Het enige wat me soms een beetje stoorde, waren de conversaties tussen het vrouwelijke hoofdpersonage en een vriendin die ze in het verhaal leert kennen. Zoiets zou ik toch nooit tegen een vriendin zeggen/vragen, het kan ook zijn dat die vriendin biseksueel is en meer voelt voor Aomame maar dan nog vind ik het een vreemde versiertruc :D

Meer recensies van Mother of Podencos