Meteen zin om op pad te gaan!

Wat heb ik veel bij geleerd van dit boek. Zowel over de geschiedenis van België als over de spoorwegen en hoe beide aan elkaar gelinkt zijn. Het boek is heel boeiend geschreven en leest ook vlot. Ook fijn vond ik de stukken met de mensen die het allemaal van dichtbij meegemaakt hebben. Mijn grootvader heeft ook altijd in de mijnen gewerkt in Wallonië en nu pas besef ik wat een gevaarlijk werk dit geweest moet zijn. En ook hij is uiteindelijk op zijn 55ste bezweken aan longaandoeningen, mede door het vele roken.

Ik had meteen ook zin om richting Ardennen en Charleroi te trekken. Om ook die lange wandeltocht doen langs het wandelpad die min of meer de belangrijke spoorweg doorheen België volgt!

Meer recensies van Mother of Podencos