goed verhaal wel wat langzaam in te komen

Chantal Rijkbost 12 januari 2021
We volgen Dana die een opvang voor mishandelde vrouwen en kinderen runt. Voor Dana is het een boetedoening die ze moet volbrengen voor gebeurtenissen uit het verleden.
Dana leert in het boek ethan kennen, een Prive detective die opzoek is naar zijn petekind. Erik zijn petekind is ontvoerd en er is een hoop losgeld ge-eist.
In het verhaal leren ethan en Dana elkaar beter kennen. Zou Dana haar demonen uit het verleden achter zich kunnen laten? Krijgt ethan zijn petekind ongedeerd terug? Van een moordenaar die al heel veel lijken achter heeft gelaten.

De verhaallijn was krachtig geschreven en de personages worden tot in de diepte omschreven. Dat is enorm fijn want je leert ze allemaal enorm goed kennen.
Wel ervaarde ik dat ik in de eerste helft van het boek een beetje afwachtend werd, doordat het allemaal wat langzamer is geschreven.
In mijn ervaring komt dat omdat de personages zo enorm uitgebreid worden beschreven. Ik denk dat het voor mij daarin iets minder zou mogen, ook al geeft dit wel diepte gang in het verhaal.

Het tweede gedeelte van het boek is enorm spannend. Er komen spoken uit het verleden van de personages naar boven die je niet verwacht. De conflicten die je verwacht verlopen anders en de romance zit er goed doorheen verweven.

Karen rose is al enige tijd een van mijn favorieten schrijfsters. De boeken zijn tot elk detail beschreven en hebben altijd uitblinkende personages. Wel moet je de tijd nemen voor haar boeken, alleen dan kan je er goed van genieten.
De bovengenoemde redenen waren voor mij dus de 3 sterren, het was niet het juiste moment voor mij om deze schrijfster te lezen. Wel heb ik weer enorm van haar genoten, het 2e gedeelte kon ik weer niet stoppen met lezen en was ik zo door het boek heen.

Meer recensies van Chantal Rijkbost