Absurd Amsterdam

Charles 14 april 2024 Auteur
In de ogenschijnlijk vredige tuinsteden van Amsterdam gebeurt onder de oppervlakte heel wat meer dan men zo zou denken. Een onwaarschijnlijke groep helden zet leven en verstand op het spel in de eeuwigdurende strijd tegen het kwaad dat de wijk, het land of zelfs de Aarde bedreigt.

Onomstotelijk waar is, dat Eksteen zijn eigen toon heeft. De luchtig opgeklopte mix van wetenschap en idiotie leidt tot een absurdistische wereldopbouw, vormgegeven in een vocabulaire die een combinatie is van volks en hoogdravend-archaïsch (helaas af en toe vertraagd door overbodige dialogen). Met zijn hoogstpersoonlijke ingrediënten bakt de auteur tien leuke verhaaltjes die een nieuw gevoel geven bij Amsterdam. Vaardig geschreven, ontspannend en pretentieloos.

De volledige bespreking zal ik aanbieden aan het kwartaalblad Fantastische Vertellingen.

Meer recensies van Charles