Vampier op een andere manier

CindySpruyt 26 maart 2023
Normaal ben ik de boekenwurm die niet makkelijk recensies schrijft. Ik heb van deze auteur al meerdere gratis eBooks gelezen en die bevielen me super.
Dit boek springt er voor mij uit. Het is anders dan vorige werken, meer volwassen.
De personages zijn mooi uitgewerkt. Ook de goede hebben hun kleine kantjes, waardoor dit boek even duister is als de cover.
Op de eerste bladzijden waande ik me in een politieroman. Dan kreeg ik de indruk dat er iets niet klopte.
Blijkbaar is de Shades of de nachtclub waar O’Leary undercover gaat uitgebaat door vampiers.
Alle personages zijn goed uitgebeeld, alleen het booswicht was een echt booswicht. Mijn handen jeukten de hele tijd om hem de nek om te wringen. Volgens mij moeten de tanden van zijn schoonzoon ook gejeukt hebben. Helaas moest hij zich inhouden om een nog groter monster te vinden. Dan valt de puzzel in elkaar.
Ik was wel verrast toen moeder Isabel haar identiteit bekendmaakte. Het einde was geniaal, maar ik vrees minder geschikt voor streng gelovige zielen.
Ik heb een probleem met het boek: het was te snel uit. Het las weg als een trein. De soms wat passieve taal die ik van de auteur gewend ben, is duidelijk geëvolueerd.

Meer recensies van CindySpruyt