The Bookbabe

" Roan, ik ben je broer. Probeer me te vinden. Ik kan niet naar jou toekomen." ~ p5.

Ik vind het zo jammer dat ik weinig mensen over de Eilandgeheimen boeken hoor. Deze boeken verdienen het echt om gelezen te worden!

"Tot een paar uur geleden was hij er honderd procent van overtuigd dat zijn broer hier onder de grond lag. En nu twijfelde hij." ~ p14.

Verdronken is het vierde boek in de serie Eilandgeheimen. Elk boek is een nieuw, losstaand verhaal, maar allen spelen zich af op hetzelfde eiland: Terschelling. En het leuke is dat je soms ineens een personage uit een vorig boek voorbij ziet wandelen. In dit vierde boek lees je het verhaal van Roan. Zijn broer Dylan is 7 jaar geleden verdronken, dus wanneer iemand hem een whatsappje stuurt denkt hij dat iemand een wrede grap met hem uithaalt. Maar de berichtjes bevatten feiten en geheimen die alleen zijn broer zou kunnen weten. Is Dylan wel verdronken? Door de berichtjes gaat Roan op onderzoek uit, maar wie kan hij nog vertrouwen?
Ook dit keer wist Gerard van Gemert mijn lezers hart te veroveren met zijn verhaal. Zijn fijne schrijfstijl zorgt ervoor dat je snel in het verhaal wordt gezogen, en je als een wervelwind door de bladzijden vliegt. Een prachtig verhaal, met een sterk onderwerp die je wellicht niet helemaal verwacht. Gerard weet op zijn manier de jeugd bewust te maken van ernstige problemen in de maatschappij, die een ander wellicht snel van tafel veegt. Door zijn toon en perspectief worden deze onderwerpen wellicht bespreekbaarder, of wordt er in ieder geval iets vaker bij stil gestaan. Maar behalve dat zijn het ook geweldig spannende verhalen, die je het liefst in 1 ruk wilt uitlezen!

"Dat je zelf schuldig bent aan de dood van Dylan, zal er wel niet bij je ingaan. Maar diep van binnen, weet je dat het zo is." ~ p51.

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, maar mensen: lees deze boeken! Het zijn jeugdthrillers, maar er zit zoveel diepgang in dat je er als (jong) volwassene ook echt enorm van kan genieten. Ik hoop dat mijn 5 sterren recensie weer genoeg mensen kan overtuigen om deze boeken een kans te geven, ze verdienen het namelijk echt ♡

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters