Terug in Midkemia

Claudia Stinne 29 maart 2024 Auteur
Het was fijn om weer in Midkemia terug te zijn (na de empire trilogie, de leesvolgorde van deze reeks die me werd aangeraden) en ook om een paar vertrouwde personages tegen te komen. Jimmie the Hand is een van mijn favorieten.

Dit verhaal brengt je gaandeweg naar opnieuw een nieuwe wereld. De zoons van Arutha vertrekken naar Kesch en komen allerlei problemen onderweg tegen. De tweeling wordt van elkaar gescheiden en ieder van hen loopt grote risico’s… Zo komen ze ook elk nieuwe intrigerende mensen tegen en groeien ze gaandeweg op van baldadige kwajongens tot troonopvolgers en hoogwaardigheidsbekleders.

Er zit weer een minimale dosis magie in dit deel en dat vind ik erg jammer. De hoeveelheid politiek vond ik deze keer wel behapbaar. Nog één deel in deze reeks en dan houdt de liefde tussen Feist en mij wel op denk ik…

Meer recensies van Claudia Stinne