Geen Horror maar Thriller

Comicbookpro 26 januari 2024
De vervloeking is naar mijn gevoel geen horror , maar een thriller met een bijzonder element. Als Bill Halleck de rechtbank verlaat na een geseponeerde zaak over een zigeunerin die aangereden en overleden was, wordt hij vervloekt en begint de 125 kilo wegende advocaat Bill langzaam af te vallen.

Als de kilo`s beginnen te tellen ga je steeds verder op het puntje van de stoel zitten om te willen weten hoe dat afloopt. Bill krijgt hulp van een vriend , maar zijn vrouw en de huisarts Houston werken hem tegen. Er komen geen Horror elementen in voor , maar de wetenschap dat het afvallen een keer ergens een kantelpunt gaat krijgen maken het wel een spannend boek.

Ergens vind ik dat de blaam, aan wie die Bill in dit verhaal, om het gebeurde geeft aan iemand, niet passen. het maakt de hoofdpersoon juist minder geliefd onder het lezerspubliek en is het `inleven` in de personage misschien niet voor iedereen weggelegd.

Toch omdat het verhaal goed wordt opgebouwd (door de kilo`s aftellende hoofdstukken) en de zoektocht naar de zigeuner wil ik het vier sterren geven

Meer recensies van Comicbookpro