Foute liefde en de Wallen

Cora Meijer 30 juli 2022
Deze autobiografische roman M is geschreven door Thysia Huisman en het is haar tweede boek.

De hoofdpersoon Mia verliest haar vader op jonge leeftijd en wordt daardoor een kwetsbaar meisje. Haar moeder gaat daarna helemaal in het geloof op en steunt Mia en haar zus niet na dit traumatisch verlies. Mia had een goede band met haar vader en haar steun en toeverlaat is ze kwijt.

Ze ontvlucht haar ouderlijk huis in Enschede en gaat bij haar hartsvriendin Gabrielle in Amsterdam wonen. In hun stamcafé ontmoet ze de charmante oudere M en wordt door hem ingepalmd.
Ze gaan snel samenwonen en dan krijgt M steeds meer macht over Mia. Ook M heeft zijn vader op jonge leeftijd verloren en moest de rol van verzorger voor zijn moeder op zich nemen. Beide hebben dus geen zorgeloze jeugd gehad en zijn daar niet onbeschadigd uitgekomen.

Het boek leest gemakkelijk door de schrijfstijl en het zijn korte hoofdstukken. Door de opbouw van het verhaal wordt je steeds nieuwsgieriger naar wat er gaat komen. Het verhaal liep anders dan ik verwacht had maar dat maakt het boek zeker niet minder boeiend.

Meer recensies van Cora Meijer