Prachtig verhaal!

corine-fraikin 27 augustus 2020
De lavendeltuin van Lucinda Riley. ⭐⭐⭐⭐⭐ Wat een geweldig boek! Zoals met al de boeken van deze schrijfster, die ik tot nu toe heb gelezen, is het een mix van heden en verleden. De eerste verhaallijn speelt zich af in de tweede wereldoorlog en gaat over het verzet. Hoe je toch hulp kunt bieden al lijkt je eigen situatie uitzichtloos. De tweede verhaallijn speelt zich af in de jaren negentig. Als de steenrijke Emilie alleen komt te staan door het overlijden van haar moeder weet ze eerst niet hoe ze zich staande moet houden. Ze erft het familie chateau in Gassin in het zuiden van Frankrijk. Zelf is ze dierenarts en woont ze in Parijs. Moet ze het chateau wel houden of toch gewoon verkopen? Ze wordt verscheurd door twijfels. Als ze op een dag de charmante Sebastian tegen het lijf loopt, lijken haar zorgen als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Samen besluiten ze het chateau te laten restaureren. Is dit een juiste beslissing? En is Sebastian wel zo geweldig als hij lijkt? Heb weer genoten!

Meer recensies van corine-fraikin