Spannende zoektocht

CptJaneway 28 april 2024
Revolutie van Jeroen Windmeijer en Tjarko Evenboer is een thriller die mij liet denken aan de boeken van Dan Brown. Spannend, hoog tempo, mooie en interessante locaties. Het boek leest als een trein, mede door de korte hoofdstukken die vanuit verschillende personages geschreven zijn is het erg lastig het boek neer te leggen. Steeds denk je dan, ach nog één hoofdstuk!

De passages uit het document “Evangelium Iudaeorum” zijn interessant, maar halen wel het tempo eruit en omdat het een nabootsing is van een zeer oude tekst leest het ook niet zo makkelijk.
Soms gaat het in het verhaal te vaak nét goed voor de hoofdpersonen, dat maakt het af en toe wat minder geloofwaardig en enigszins voorspelbaar. Ik heb het boek gewaardeerd met 4 sterren, maar zou het zien als 3,5 om deze reden.

Aangezien ik het eerste boek uit de serie nog niet gelezen heb, ben ik daar nu wel benieuwd naar geworden.

Meer recensies van CptJaneway