Een ietwat langdradig, maar zeker geslaagd verhaal

D. Steeg 27 augustus 2020
Faye en Sean is het debuut van Marina Folkers. In 2015 is dit boek al verschenen bij Ellessy Relax, maar door de overstap naar Zomer & Keuning is Faye en Sean net als haar tweede boek Zoektocht terug in een nieuw jasje gestoken.

Als de tienjarige Faye op een dag per ongeluk in de rivier valt, wordt ze gered door de zeventienjarige Sean. In haar ogen is hij haar held en dat zal hij ook altijd blijven. Na de reddingsactie komt Faye dan ook regelmatig naar de schuur waar Sean vaak te vinden is om muziek te maken. Al snel groeit er een vriendschap tussen de twee en ze worden steeds hechter. Maar als ze steeds meer over elkaar te weten komen, komen ook hun problemen aan het licht. Zouden ze elkaar kunnen helpen met deze problemen?

Gedurende de jaren daarna gaan Faye en Sean hun eigen pad, maar blijven ze contact houden. Hun band lijkt nog steeds zo hecht als altijd, maar als Faye steeds vaker dingen te weten komt via de roddelbladen, begint ze toch te twijfelen aan hun vriendschap. Is hun vriendschap wel zo hecht of groeien ze langzaam uit elkaar?

Faye en Sean is een verhaal dat zich verspreid over twaalf jaar afspeelt. Je komt te weten hoe Faye en Sean elkaar hebben ontmoet en hoe hun vriendschap zich door de jaren heen ontwikkelt. Ik vond het erg leuk om ook de ontmoeting van Faye en Sean mee te krijgen tijdens het lezen, maar doordat de tijdsspanne maar liefst twaalf jaar is, kwam het verhaal in mijn ogen soms wat langdradig over.

Aan het begin van het verhaal was het leeftijdsverschil tussen Faye en Sean erg goed te merken. Faye was vaak nog wat kinderlijk, terwijl Sean al vrij volwassen overkomt. Gelukkig werd dit verschil gedurende het verhaal minder, logischerwijs doordat ze beiden volwassen werden.

Eerder heb ik Zoektocht terug van Marina Folkers gelezen. Hierin was het mannelijke hoofdpersonage een bekend persoon. Dit is echt iets wat Folkers onderscheidt van andere feelgood-auteurs. Hoewel in dit boek Sean niet direct beroemd is, blijft dit een belangrijk onderdeel in de verhaallijnen van Marina Folkers.

3,5 sterren

Gelezen voor Indeboekenkast