Initiatie

D. Steeg 10 november 2019
Nido wordt op school gepest doordat ze te dik is. Ze heeft op school maar 1 vriend. Als ze tijdens een schoolreisje stiekem wegloopt om van de pestkoppen af te komen komt ze bij een groepje met stenen genaamd Stonehenge. Ze ziet daar een jongen vechten met een voor Nido onbekend soort monster. Doordat ze dit gevecht heeft bekeken heeft dit grote gevolgen voor haar. Nido beland in een andere dimensie vol met gevaren. Hier leven de poortwachters. De poortwachters zijn nogal gewelddadige organisaties die de poorten naar deze dimensie beschermen zodat mensen of monsters niet naar binnen kunnen.
Nido moet verplicht een opleiding bij de poortwachters volgen zodat ze ook voor hen kan werken. Deze opleiding is vol met gevaren. Zal Nido de kracht vinden om de opleiding te overleven? En zal ze eindelijk iets meer vrienden krijgen?

Ik vind dit boek heel leuk maar af en toe wel een beetje ingewikkeld door alle afkortingen van de dimensies.
Het is leuk om te zien dat Oli Veyn niet een standaard hoofdpersonage heeft gebruikt. In de meeste boeken is het hoofdpersonage namelijk een normaalgebouwd en zelfverzekerd persoon. Nido is hier het totale tegenbeeld van.
Ik kan niet wachten totdat het volgende deel uitkomt!

Meer recensies van D. Steeg