Een originele feelgood die mij diep heeft weten te raken

D. Steeg 30 augustus 2020
Zoektocht terug is het tweede boek dat door Marina Folkers is geschreven. In 2017 is dit boek al verschenen bij Ellessy Relax, maar door de overstap naar Zomer & Keuning is Zoektocht terug net als haar debuut Faye en Sean in een nieuw jasje gestoken.

Na een wat ruwe tijd in haar relatie gaat Caitlin samen met haar vriendinnen op vakantie naar Londen. Hierbij laat ze haar vriend Steven achter in het noorden van Engeland. Als ze een avondje uit gaat met haar vriendinnen, komen ze terecht in een voor hen onbekende club. Wat Caitlins vriendinnen echter niet weten, is dat Caitlin de eigenaar en tevens oud-acteur Max Jordan kent.

Caitlin doet haar best om Max te ontwijken, omdat hun eerste ontmoeting nou niet echt geweldig was. Max heeft Caitlin echter herkend en probeert haar aandacht te krijgen. Caitlin maakt duidelijk dat ze niets van hem wil weten, maar als ze elkaar ook na de club tegenkomen, komt Caitlin erachter dat Max zo verkeerd nog niet is.

Ze spreken steeds vaker af. Caitlin blijft zich ondertussen vastklampen aan haar droom en Steven. Maar is deze droom wel wat het lijkt? En wat als haar leven op zijn kop wordt gezet?

Zoektocht terug is een originele feelgoodroman die mij diep heeft weten te raken. De hoofdpersonages zijn erg verschillend. Caitlin heeft een duidelijke droom en voor haar zou het perfect zijn als ooit die droom uitkomt. Max ziet dit heel anders en heeft dan ook een veel bredere kijk op het leven.

Het verhaal wordt beschreven vanuit Caitlin en Max. In mijn ogen was het door het gebruik van hij en zij erg duidelijk vanuit welk personage werd geschreven.
Folkers heeft een erg soepele schrijfstijl waardoor je het verhaal in één ruk wilt uitlezen.

Marina Folkers heeft in Zoektocht terug de balans tussen goed en slecht, liefde en het verleden goed weten op te maken. Wat ik erg leuk vond, is dat Max en Caitlin elkaar al eerder hadden ontmoet, maar beiden deden alsof ze elkaar niet kenden. Hun eerste ontmoeting blijft dan ook lang gissen voor de lezer en kwam uiteindelijk als een echte verrassing.

Eerder heb ik Onder de sterren en Faye en Sean van Montpellier van Marina Folkers gelezen. In elk van deze boeken kwamen overeenkomsten voor en ook hetzelfde unieke Marina Folkers element. Ik vind dit erg leuk omdat je aan het verhaal meteen de auteur kan herkennen.
Ik ben na het lezen van deze twee boeken verkocht en ben erg benieuwd naar de andere boeken van Marina Folkers, want één ding is zeker: Marina Folkers weet hoe ze een goede feelgood kan schrijven.

Meer recensies van D. Steeg