Leuk boek vol met actie

Dadaantje 09 juli 2023
Laat ik beginnen met de plot.
Dit boek begon verassend en ik hoopte dat dat een beetje de toon zette voor de rest van het boek. Helaas was de rest van het verhaal vrij voorspelbaar en de plottwist, zie je van mijlenver aankomen. Dit verhaal deed me te veel aan andere boeken denken in de young adult fantasy genre, wat ik wel erg jammer vond. (Dit boek is echter door enkele explicite scenes geschreven voor new adult, maar verder heeft het dezelfde vipe als de young adult boeken.)

Dan de wereld opbouw, die vond ik goed en duidelijk omschreven zonder veel poespas, waardoor je een goed beeld krijgt hoe dit wereldtje eruitziet en hoe de politiek in elkaar zit tussen de verschillende landen.

Wat de omschrijving van karakters betreft, er zaten wat leuke bijkarakters bij en ik ben zeer nieuwsgierig hoe en of die zich verder gaan ontwikkelen. Ik miste wel een beetje dieptegang en chemie tussen de verschillende karakters waardoor ik bij sommige gebeurtenissen de angst en verdriet van de karakters me eigenlijk niet zoveel deden.

Wat ik heel goed gegaan vond was hoe de schrijfster de vaart in het boek hield. De actie was goed omschreven en je voelde dat de dreiging bij de rustige momenten continu op de loer lag. Dit zorgde ervoor dat ik het lastig vond om het boek neer te leggen, omdat ik wilde weten waar het verhaal heenging.

Kortom een leuk boek om te lezen die zeker 3,5 sterren waard is.

Meer recensies van Dadaantje