Indrukwekkend debuut!

daffieonline 05 mei 2023
Ik ben enorm geraakt door dit verhaal van Victoria Nash, die zich als jonge vrouw staande moet houden in een racistische maatschappij, omringd door mannen op de perzikplantage van haar familie, waarbij zij op eigen houtje moet ontdekken wat het betekent om een vrouw te zijn, om lief te hebben en om afstand te doen van hetgeen je het liefst is.

Er valt zoveel over dit boek te vertellen maar ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen zonder spoilers weg te geven. Er zit enorm veel in, het is een prachtig gelaagd verhaal.

Direct in het eerste hoofdstuk word je het verhaal ingezogen door een verwachtingsvolle spanningsopbouw en een enorm mooie beeldende stijl. Daarnaast zorgt het verteltempo er voor dat je totaal wordt meegevoerd en het boek niet meer wil neerleggen. Ik sloot het boek met tranen in mijn ogen en eigenlijk wil ik maar 1 ding: direct opnieuw beginnen en aan iedereen vertellen dat als ze dit jaar maar 1 boek lezen, dat het deze moet zijn.

Meer recensies van daffieonline