Verfrissend!

Daphier 12 oktober 2020
Een appartementencomplex met 4 verschillende appartementen, waarvan de bewoners elkaar amper kennen, nooit met elkaar spreken en niets met elkaar gemeen lijken te hebben. Hoe kan dat één samenhangend verhaal vormen?

De kaft van het boek trok mijn aandacht, zeer origineel met ‘open’ ramen! Om deze reden wilde ik ook graag de hardcopy lezen en niet een digitale versie.

In 8 hoofdstukken, ieder verteld vanuit het perspectief van iemand anders, leer je de personen in het complex beter kennen. En nee, de hoofdstukken staan niet volledig op zichzelf. In het ene hoofdstuk kun je een beeld van een personage krijgen, dat je door middel van een ander hoofdstuk weer moet bijstellen. In ieder hoofdstuk leer je niet alleen de hoofdpersoon van dat moment kennen, maar krijg je ook iets meer inzicht in een van de andere personages - de ene keer subtieler dan de andere keer, dus goed opletten, en dan ontdek je langzaam maar zeker wat al deze personen eigenlijk met elkaar verbind en hen dichter tot elkaar kan brengen!

Na elk hoofdstuk is het bijna jammer dat je niet verder kunt lezen over dat personage, maar tegelijkertijd kun je niet wachten om een nieuw stukje van de puzzel uit te zoeken.
Nee, het is geen spannende thriller. En nee, het is ook geen super komisch boek. Het is echter wel een verhaal dat op een intrigerende en verfrissende manier is neergezet en dat heerlijk weg leest, met de nodige drama en humor, en daarom van mij 5 sterren. Ik kijk uit naar het volgende boek van deze schrijfster!

Meer recensies van Daphier