Spannend Young Adult boek

Demi Stein 22 juni 2020
Het verhaal begint gelijk heftig en spannend, maar ook interessant. Een man is 's ochtends vroeg aan het wandelen met zijn hond, maar een fijne wandeling is het niet. Hij treft een meisje in het water aan en ze is ijskoud. Hulpdiensten worden ingeschakeld, haar hart heeft 13 minuten stilgestaan. Komt ze er weer bovenop? Al snel gaan ze een onderzoek starten naar wat er gebeurd kan zijn. Was het zelfmoord? Of heeft iemand haar bewust in het water gegooid?

Het meisje waar het om gaat heet Natasha. Haar vriendinnen wijken niet van haar zijde en zijn poeslief. Natasha neemt ook contact op met een oude vriendin, Becca. De beste vriendinnen van Natasha snappen niet waarom ze dit doet en beginnen zich raar te gedragen. Dragen zij een geheim bij zich die niemand mag weten?

Steeds komt er meer informatie 'bovenwater' en worden er maatregelen genomen. Na een noodlottig ongeluk gaat Becca nadenken over het gedrag van alle drie de meiden. Klopt het huidige verhaal wel? Ze gaat het uitzoeken en komt ze weet de feiten te achterhalen.
Ik heb gemengde gevoelens over dit boek. In het begin is het direct heel heftig. Je wilt graag weten wat er gebeurd, dat maakt het spannend en zorgt ervoor dat je alsmaar door wilt lezen. Echter op een gegeven punt in het boek had ik zelf een sterk vermoeden wat er gebeurd was, waardoor ik eigenlijk niet heel gemotiveerd was om verder te gaan lezen. Ik moest echter nog wel een hoop bladzijdes en ik was 'bang' dat ik een groot deel zou missen wanneer ik al zou gaan stoppen, dus ben ik braaf verder gaan lezen.

Achteraf gezien is dat maar goed ook! Er zit namelijk een mega plottwist aan te komen. Dit maakte het einde van het boek weer een stuk spannender, waardoor ik het graag uit wilde lezen. Echter voelde het einde voor mij toch ook gehaast aan, waardoor ik er niet reuze enthousiast over ben.

De karakterontwikkeling vond ik wel mooi om te zien. De hoofdpersonages hadden ieder een heel eigen karakter waardoor het interessant om te lezen was hoe zij met elkaar omgingen. Daarnaast zie je dat Becca bijvoorbeeld leert van haar fouten en daar in een volgende situatie rekening mee houdt. Ik vond Natasha haar karakter wel het beste gemaakt, dit klopte precies met hoe het boek eindigde en aan het eind begon je te begrijpen waarom Natasha deed wat ze deed.

Het verhaal op zich heb ik daarom als leuk ervaren, maar niet als geweldig. De schrijfstijl van Sarah is wél erg prettig en leest makkelijk weg. Daarnaast vind ik het leuk hoe de berichten die onderling verstuurd werden is vormgegeven.

Al met al heb ik mij dus prima vermaakt met het boek, maar ik had er wat meer van verwacht.

Meer recensies van Demi Stein