Een prachtige onderwaterwereld!

Demi Stein 15 september 2020

In dit verhaal neemt Bill François je mee naar het prachtige waterrijk. Hij begint met een verhaal over zijn jeugd wat laat zien waar zijn liefde voor de onderwaterwereld vandaan is gekomen. Eigenlijk laat hij zijn eigen leven en ervaringen als een rode draad door het boek heen lopen.

Het boek geeft een uitleg over verschillende wezens die we onderwater tegen kunnen komen. Dit in combinatie met soms een leuke illustratie erbij. Het verhaal laat je nadenken over wat er zich onderwater bevind en waar/hoe wij daar als mens invloed op hebben. Een zeer leerrijk boek.

Ik heb oprecht genoten van dit boek. De manier hoe Bill François je meeneemt onderwater is heel mooi gedaan. Het is geen saaie, taaie stof. Maar juist heel mooi en met passie geschreven. Dit maakt het dat het makkelijk weg te lezen is, amusant is en ook erg leerrijk is. Ik vind het dan ook een mooie toevoeging dat Bill François zijn eigen ervaringen erin verwerkt hebt, dit maakt de informatie wat persoonlijker en fijner om te lezen.

Het boek laat je, zoals ik al zei, echt nadenken over de onderwaterwereld. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nóg meer geïnteresseerd ben in het leven onderwater en ik in het vervolg weer met een andere kijk naar de zee toe ga. Dit boek is zekers geschikt voor ieder die ook maar enige interesse heeft in de zee/oceaan. Vooral omdat het dus geen taaie stof is, maar erg mooi verwoord is!

Meer recensies van Demi Stein