Aangrijpend maar ook liefdevol

Demi Stein 13 oktober 2021
De ouders van Fin zijn zwaar gelovig en zijn er dan ook van overtuigd dat homoseksualiteit een zonde is. Tóch kust Fin een andere jongen, wat gevolgen met zich meebrengt. Zijn ouders besluiten namelijk om te gaan verhuizen. Een nieuwe stad, nieuwe kansen en Fin kan zijn homoseksualiteit achter zich laten – denken ze. Maar zo werkt het natuurlijk niet!
Algauw vind Fin in de nieuwe stad connectie, met Poppy. Poppy wordt Fin zijn nieuwe beste vriendin. Poppy en June (de vriendin van Poppy) hebben geen probleem met de geaardheid van Fin, sterker nog, zij zitten op school in een groep waar ze strijden voor verschelende problemen waar mensen binnen het LHBTQ+ society tegenaan lopen.
Via Poppy leert Fin Rye kennen. Zoals je al wel kan verwachten, groeien Fin en Rye naar elkaar toe en beleven steeds vaker intieme momenten. Zijn ouders zijn hier echter nog steeds zwaar op tegen en besluiten daarom dat Fin maar naar conservatieve therapie heen moet. Zijn vrienden proberen een plan te bedenken om hem hiervandaan te redden.

Wat een aangrijpend, prachtig maar ook liefdevol verhaal. Ik heb er enorm van genoten om dit boek te lezen.
Allereerst is Fin een heerlijk personage. Het lijkt mij een geweldig lieve jongen en het is daarom alleen maar te bizar voor woorden hoe zijn ouders met zijn geaardheid omgaan. Wetende dat dit in het dagelijkse leven nog steeds regelmatig voorkomt. Dat is gewoon hartverscheurend! De andere personages zijn ook zeker interessant om over te lezen.
Het verhaal zelf is erg meeslepend, je leeft namelijk direct mee met Fin en zijn situatie. Het is dan erg mooi om te lezen hoe zijn vrienden voor hem klaar staan en hoe zijn voor hem vechten. In het verhaal wordt ook regelmatig wat humor gestopt wat een fijne afwisseling is.
De schrijfstijl van Harry Cook is erg prettig en vlot. Dit in combinatie met het bovenstaande zorgt ervoor dat je door het boek heen vliegt. Dit boek vind ik echt een aanrader en ik denk dat veel jongeren ook veel zullen hebben aan dit boek.

Meer recensies van Demi Stein