Heerlijk om bij weg te dromen!

Demi Stein 02 oktober 2020
In dit verhaal volgen we Laura Walker. Ze is weduwe en moeder van Lizzie en Nate. Het gaat al een tijdje niet goed, omdat Laura veel moeite heeft met het verlies van haar man. Wanneer ze besluit om naar het Duincafé te gaan om te gaan werken, zijn haar familieleden een beetje bang dat ze gek is geworden. De kinderen stribbelen aardig tegen, want hun vrienden en school zijn dan ver uit de buurt. Maar toch pakken ze de auto in. Koffer op het dak, kinderen en hond in de auto, en gaan met die banaan!

Dit blijkt de beste keuze ooit te zijn. Laura vind echt haar plekje en geniet van haar werk (al is het soms ook wel een beetje zwaar..). De kinderen leren hier andere jongeren kennen en hebben het toch best wel naar hun zin. Ook de hond ligt hier ontspannen te slapen en geniet van de aandacht.

De mensen die ze ontmoet zorgt ervoor dat Laura haarzelf begint te leren kennen. Ze bouwt mooie en warme vriendschappen op en eigenlijk voelt het zelfs een beetje als familie. Ze leert ook een man kennen, maar hier heeft Laura wel moeite mee. Ze heeft nooit een andere man in haar leven gehad dan haar overleden man...

Oh oh oh, wat heb ik genoten van dit verhaal! Een heerlijke schrijfstijl, een verhaal om bij weg te dromen maar ook emotionele en pijnlijke situaties komen er in voor, waardoor ik zelfs een traantje heb gelaten.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het prachtig is. De opbouw van het verhaal is heel mooi gedaan en het voelt allemaal heel werkelijk en natuurlijk aan. Je gaat mee leven met het gezin en geniet omdat zij aan het genieten zijn. Je leert de personages echt kennen en krijgt een band met ze, waardoor je net zo hard als hun aan het huilen bent wanneer er iets triests gebeurd.

Door Debbie haar fijne schrijfstijl vlieg je ook nog eens door het boek heen alsof het niks is. Ik kon maar niet stoppen met lezen!

Het mooiste is natuurlijk dat het boek je een heel goed gevoel geeft en op deze manier ook afsluit. Ik wilde dan ook eigenlijk graag verder met het volgende deel, maar daar zal ik nog even mee moeten wachten.

Dus, wil je een boek lezen waar je lekker bij weg kan dromen en die je een goed gevoel geeft? Dan is dit zeker een aanrader!

Meer recensies van Demi Stein