Slangenvanger

Dikra13 15 januari 2020
Aankondiging:
Het boek slangenvanger is een fictieverhaal. Het gaat over een god Amon die herenigd wil zijn met god Aman. Ze raken herenigd door het lichaam van mensen over te nemen.
De schrijver heet Bavo Dhooge. Bavo Dhooge heeft verschillende leeftijdsboeken geschreven volwassenen bijvoorbeeld. SMAK of spaghetti zijn een van zijn volwassene boeken en bijvoorbeeld bij Jeugd sus en slim enz. Prijzen die Bavo Dhooge heeft gewonnen zijn schaduwprijs voor SMAK en de diamanten kogel en zo nog een paar.
Wat je vooral goed kunt herkennen aan het boek is dat er steeds tekens komen Dat Amon en Aman steeds dichter bij elkaar komen.
De aanleiding van dit boek is om mensen te vermaken.

Recensie:
De geheimzinnige slangenvanger
Anna prikt zich aan een beeldje waar door de Aman haar lichaam overneemt. Ze voelt rare bewegingen in haar buik maar zelf weet zij nog niet dat Aman in haar zit. Ze zoekt hulp bij haar klasgenoot Adam die zich opeens vreemd gedraagt als Anna over een Egyptische vloek leest gaan Adam en Anna samen opzoek naar een oplossing maar het blijkt dat de Amon zijn Aman heeft gevonden zal Anna dit wel overleven.
De slangenvanger is een spannend en raadselachtig verhaal. Je kan je inbeelden hoe de karakters eruitzien en wat er zou kunnen gebeuren. De slangenvanger gaat vooral over de Amon en de Aman alhoewel je dat niet snel zou zeggen want, Anna en Adam komen het meest in het boek maar het begint en eindigt toch met de goden. De personage Anna is een best intelligent en slim meisje dat graag wil weten wat er aan de hand is en hoe je het kunt oplossen.de personage Adam is een raar maar ook slim jongetje hij weet veel over vloeken en Egyptische oude verhalen. Wat raar is aan Adam is dat zijn beste vriend een slang is en hij veel slangen als huisdier heeft. De laatste menselijk personage is Lena de beste vriendin van Anna Lena is aan de enen kant belangrijk maar ook weer niet ik kan niet veel over Lena praten want haar zie je alleen op de belangrijkste stukken.
Het boek begint met een brief van Amon daarna gaat het naar Anna waar het interessant begint en in het midden heb je allerlei vermoedens over mensen en aan het eind schrok ik wel een beetje bij hoofdstuk 18 bladzijde 94.de ceremonie maar ik was ook verbaasd over wat er is gebeurd. Wat ik opvallend vind aan het boek is dat er steeds tekens in komen wat ik eerder heb aangegeven en dat de Amon en Aman steeds elkaar tegenkomen maar het zelf niet weten.
Ik vond het heel leuk van dit boek dat er onverwachte dingen in komen en dat de verhaallijn gewoon heel interessant is [voor mij]. Wat ik wel jammer vond is dat het verhaal weinig personages heeft en dat er geen perspectief in zit van Adam. Jammer genoeg is dit wel een van de laatste bibberboek van Bavo Dhooge is terwijl het gewoon een leuke boek is.
Hoe dan ook ik zou je deze boek aanraden ook al begint het niet heel interessant blijf door lezen dan denk ik dat je het wel leuk zult vinden als je van raadsels/detective houd. Ik geef deze boek 4 sterren want ik zou graag de perspectief van Adam willen zien. Als dat zou komen zou het een 5 sterren boek zijn. Ik hoop dat jullie iets aan deze recensie hebben.

van: Dikra
boek: slangenvanger