Superleuk

Echteliefdeboeken 18 augustus 2020
'Misverstand in the middle of nowhere' is het eerste deel in een gloednieuwe serie geschreven door de Nederlandse schrijfster Lis Lucassen. (Pseudoniem van Olga Hoekstra).

Dit was het allereerste boek dat ik van deze auteur las. Niet alleen de geweldige cover trok meteen mijn aandacht, ook de mededeling dat dit verhaal op het platteland zou afspelen maakte mij nieuwsgierig.
Ook al ben ik dan een Veluwes meisje en kom ik niet uit de Achterhoek. Veel Nederlandse feelgood boeken spelen zich toch automatisch in één van de grote steden af. Juist daarom vond ik het superleuk eens een boek in een totaal andere setting te lezen.

Lis schrijft vlot en trekt de lezer van af de eerste bladzijde het verhaal in. Hoofdpersonage Dorothee veroverd al snel je hart. Dit verhaal heeft alles wat je kunt wensen in het feelgood genre. Van een schaterlach om de zelfverdedigingsactie van Dorothee gewapend met hockeystick midden in de nacht, tot een vertederende glimlach om haar stuntelige capriolen om te leren vloggen. Maar ook hilariteit als ineens het hele dorp komt opdagen om de complete tuin overhoop te halen. Omdat de dorpsbewoners ervan overtuigd zijn een schat ergens in de tuin te gaan vinden.

En natuurlijk was er ook die traan. Eerlijk gezegd huil ik niet vaak bij boeken. Maar als Dorothee het eindelijk aandurft de afscheidsbrief van opa Boaz te lezen, viel niet alleen haar traan op de bewuste afscheidsbrief. Ook bij mij ontsnapte er eentje, die midden op de bladzijde viel. Het is sowieso opa Boaz, die ondanks zijn afwezigheid, het hele verhaal als een rode draad aan elkaar verbindt.

Uiteraard mag ik het personage Wes, niet vergeten. Een man, die zijn moeilijke jeugd te boven is gekomen en is veranderd in de hunk, die bij menig vrouw het hart op hol laat staan. Dorothee geeft hem al snel de bijnaam, 'Wes dus', een grapje wat je zeker zult begrijpen na het lezen van dit heerlijke boek! Want één ding staat vast, daar krijg je zeker weten geen spijt van! Ik kan niet wachten op het tweede deel in deze serie.

Meer recensies van Echteliefdeboeken