Tweede deel uit trilogie

EdwinK 16 juni 2023
Het boek begint een jaar na de EMP die een groot deel van Amerika deed stil vallen, en qua plot lijkt het erg op het eerste boek, met dezelfde fouten. De overlevenden in Black Mountain proberen het leven weer op te pakken en houden zich vooral bezig met het opnieuw opbouwen van de samenleving. Gelukkig voor hen is er een middelbare school in de omgeving die over voldoende spierkracht, denkkracht en militaire kracht beschikt.

Ook de regering probeert zich opnieuw te vestigen en voert een verplichte dienstplicht in voor de mensen van Black Mountain. Het blijkt dat zowel binnen- als buitenlandse krachten Amerika teisteren. We lezen weinig over deze groeperingen, alleen maar het antwoord van de Federale regering hierop.

Ook nu waren de personages vrij vlak.

(helaas is deel 3 nooit in het Nederlands verschenen, dus zullen we nooit het einde te weten komen)

Meer recensies van EdwinK