Het begin van het einde

EdwinK 02 juni 2019
Zo'n 30 jaar nadat Feist het eerste deel uit deze serie Magiër schreef, komen we nu bij het einde van deze epische serie.

Ik ben de tel een beetje kwijtgeraakt over het hoeveelste boek in de complete serie dit is.
[spoiler-alert]Ik vroeg me steeds af wat er met Kind was. Ze moet een belangrijke rol spelen in het verhaal, maar tot dus ver heb ik daar nog niets van ontdekt.[/spoiler-alert]

Het aantal personages in de serie maakt het soms lastig om te weten wie nu ook al weer wie was, zeker omdat Feist nogal de neiging heeft om namen te hergebruiken. Een stamboom zou niet misplaatst zijn.
het boek voelt iets donkerder dan de voorgaande, maar eindigde nogal abrupt. Wel goed om te zien dat een van mijn favoriete personages (Nakur) terug keert, als demon, maar toch.. Nakur is terug!!!

Vijf jaar na Voor de poorten van het duister is het Koninkrijk der eilanden in gevaar. Kesh bereidt een grootste invasie van de Verre Kust voor om deze te koloniseren. Niemand heeft dit in de gaten, en alle informanten in Kesh zwijgen.

In het rijk van de demonen krijgt een jonge demon met de naam 'Kind' steeds meer kracht en kennis. Zij en haar leermeester lijken in niets op de demonen die we eerder ontmoette in Midkemia. Er zijn echter gevaarlijkere dingen dan demonen om ons zorgen over te maken. Veel erger, en dat probeert probeert voet aan de grond te krijgen in andere rijken.

Het duurde eventjes voor dat het verhaal echt liep, maar uiteindelijk kwam het toch goed.

(later misschien meer)

Meer recensies van EdwinK