Een duistere school...

Ellen Merckelbagh 26 oktober 2018
Ik had wel zin in een read-a-like Harry Potter boek. Een tiener die naar een school gaat om magie te leren. Dit verhaal is een heel stuk bruter dan dat van Harry Potter ooit was. In het begin van het boek was ik wel wat verward; het verhaal wordt verteld door een anoniem persoon en ik hou daar normaal gesproken niet zo van. Ook zijn er ontzettend veel voetnoten aanwezig, in het e-boek staan deze allemaal aan het eind van het hoofdstuk (in tegenstelling tot het papieren boek waarin ze op de bladzijde zelf staan waarin het nummer van de voetnoot voorkomt). Dus als ik aan het eind van het hoofdstuk kwam dan moest ik soms wel acht voetnoten lezen en dan wist ik soms niet meer waarop ze betrekking hadden. Dat vind ik het enige minpunt in het boek.
Het verhaal van Mia wordt verteld vanuit twee tijden; een waar ze tien jaar is (haar verleden) en een waar ze zestien is (de huidige tijd). Eerst dient Mia te school "De rode kerk" waar ze naartoe moet te vinden en daarna dient ze te overleven samen met haar zeer originele niet-kat. Dit is een van de beste fantasy boeken die ik in tijden gelezen heb!

Meer recensies van Ellen Merckelbagh