Dit boek verdient een plekje op Hebban!

Ellen Merckelbagh 30 december 2021
Dit boek verdient een plekje op Hebban! Toen ik het wilde invoeren voor mijn challenge van 2021 zag ik dat het er niet op stond. Ik ging op zoek en leerde dat schrijfster Ilja Nijdam dit boek schreef toen ze in de brugklas zat. Inmiddels heeft zij een hele serie geschreven over de nieuwe wereld Elodie! Pas dit jaar zijn ze allemaal als E-book uitgegeven.

In dit boek maken we kennis met die nieuwe wereld; Elodie. De 15- jarige Cèsely krijgt een ernstig ongeluk waardoor haar droom om de ruimte in te gaan uit elkaar spat. Twee jaar later ontmoet ze door haar werk een interessant persoon waardoor ze de kans van haar leven krijgt.

Het verhaal wordt geschreven vanuit het gezichtspunt van twee tieners en is daardoor gemakkelijk te volgen. De thema's die in het boek verwerkt zijn: volwassen worden, rascisme, natuur en technologie. Echter het mooiste in het boek is het leven op een heel nieuwe wereld waar je kunt worden wie je wilt zijn, zonder bagage van je ouders of je verleden en dat is wat Cèsely wilt!

Ik heb de volledige serie (nu 7 boeken) allemaal achter elkaar gelezen in twee maanden tijd. Het mooie aan de boeken is dat het steeds wordt bekeken vanuit jeugdige personen, het gaat over het opbouwen van een leven, keuzes maken, volwassen worden, vriendschap en liefde. Tevens komt er nog een speciaal ingrediënt bij....magie!

Meer recensies van Ellen Merckelbagh