Uniek kijkje in de keuken van de palliatieve zorg

ellis-gielen 16 februari 2022
De palliatieve zorg is een, in vele ogen beangstigend begrip. Mensen komen naar een hospice om te sterven. Het blijkt een niet geheel juist beeld te zijn. Na het lezen van dit boek, weet je het zeker: mensen gaan naar een hospice om te leven.

Éen van die hospices, hospice Bardo in Hoofddorp, bestaat 20 jaar. In die 20 jaar schreef Christiaan Rhodius, arts palliatieve zorg, blogs over het leven in de hospice. Mooie verhalen, vol liefde, hoop en leven.

21 van die blogs zijn gebundeld in dit boek. Na elk blog volgt een reflectie, van professionals, vrijwilligers of een nabestaande. Daarna worden de hoofdpersonen van de verhalen geëerd, het leven gevierd en de dood met opgeheven hoofd recht in de ogen aangekeken.

Het leest met een lach, een traan, maar vooral met het gevoel: zo zou ik willen sterven. Of nee, zo wil ik leven.

Meer recensies van ellis-gielen