Het verhaal van Lou

EllyK 14 september 2019
Hoofdpersoon van dit boek is Louise oftewel Lou. Ze is midden twintig en een apart type.
Ze heeft een eenvoudig baantje en dat vind ze prima. Totdat ze ontslagen wordt. wat nu. Ze woont nog bij haar ouders en steunde hen met een deel van haar salaris. Via het arbeidsbureau krijgt ze een baan als verzorgster van een man met een hoge dwarslaesie. Ze helpt hem verzorgen, maar de eerste tijd heeft ze moeite met de houding van die man. Hij heet Will en is van gegoede afkomst, rijkeluiskind.
Toch weet Lou zich een weg te vinden en poogt ze Will uit zijn lethargische houding te krijgen.

Het verhaal kluisterde me aan het boek en ik zag het allemaal zo voor me gebeuren. Het is vanuit de eerste persoon geschreven en Lou heeft met haar cynische trekjes en haar aparte karakter me menig keer doen glimlachen. Ook ontroering en verbazing zijn onderwerpen, die hier voorbij komen.

Meer recensies van EllyK