Lekker!

Els Van Haute 11 juni 2021
FAMily. EAT. PLANT. Vegan familierecepten voor jong en oud. Door: Lisette Kreischer & Maartje Borst.

Al jarenlang ben ik fan van Lisette (Plant Pharmacy is mijn favoriet boek van haar) en sinds vorig jaar (Taart ende Koeck) ben ik fan van Maartje. Dit boek moest ik dus zeker hebben. En het stelt me absoluut niet teleur, integendeel. Ik heb zitten kwijlen en watertanden. Alles ziet er om ter lekkerst uit!

De recepten komen niet alleen uit het brein van beide dames, ze zijn ook gebaseerd op familierecepten van hun oma’s, moeders, hun eigen gezin én op ander ‘plant based families’. Die families komen uitgebreid aan bod met foto’s, een interview en tips over hoe zij het zelf aanpakken, plantaardig eten als familie. Super boeiend, leerrijk en enthousiasmerend.

Er zijn recepten uit de oven, zoete baksels, salades, ontbijtjes en zo veel meer. Voor elk uur van de dag is er lekkers te vinden dat ook nog eens best gezond en planeetvriendelijk is. De dieren en je familie gaan je heel graag zien.

Ik moet nog even kiezen met welk recept ik begin maar aangezien ik van Lisette én Maartje al recepten heb geprobeerd uit hun vorige kookboeken weet ik dat succes gegarandeerd zal zijn. Hoera!

Meer recensies van Els Van Haute