Mooi!

Els Van Haute 21 augustus 2020
Vogels van de lage landen. Memospel. Met illustraties van Elwin van der Kolk. Tekst & redactie door Madeleine Gimpel.

Een nieuw memospel van Kosmosuitgevers, dit keer in samenwerking met Vogelbescherming Nederland.

Het spel bestaat uit 50 kaarten, met mooie tekeningen van 25 vogelsoorten die je in Nederland en België kan zien. Elke vogel heeft een kaartje waarop hij zit en eentje waarop hij vliegt. Jij mag de paren proberen vormen. Niet makkelijk hoor. Maar wel super tof en leerrijk.

Sinds wij het vlinderspel (ook van Kosmos) spelen herkennen we veel meer vlinders in het wild. En dat is zo fijn, want hoe meer je kent, hoe meer je herkent én hoe meer vreugde buiten zijn je schenkt. Daarom is het ook goed dat het om zittende én vliegende afbeeldingen gaat, vaak ziet een vogel er dan best wat anders uit.

Uren spelplezier én onbewust veel bijleren; win-win!
De kaarten zitten in een mooi vormgegeven doosje en zijn van stevig karton zodat je er jaren plezier aan kan beleven, samen of alleen, binnen én buiten. Geniet er van.

Meer recensies van Els Van Haute