Een echte vechtersbaas!

Erika Beumer 01 december 2020
Toen ik Lisanne als peuter in mijn kleuterklas had, kon ik niet vermoeden wat haar te wachten zou staan op 16 jarige leeftijd.. Lisanne beschrijft in dit boek hoe zij de strijd aangaat met het Ewing sarcoom. Het is een lichamelijke strijd tegen pijn,bijwerkingen van chemotherapie, bestralingen en lichamelijke beperkingen. Maar erger is de mentale strijd; de afhankelijkheid van met name haar moeder, volwassen worden, verlies van haar vriendin, de eerst lastige relatie met haar vader met zijn vriendin, omgaan met de scheiding van haar ouders en steeds weer vertrouwen krijgen in haar lichaam krijgen dat het goed zal komen? Lisanne haalt veel kracht uit het schrijven en spelen van muziek en teksten. Wat een kracht ! Diep respect Lisanne en familie, want kanker heb je niet alleen.

Meer recensies van Erika Beumer