Een echte tegenvaller

Erika de Weerd 06 maart 2023
Het leek zo interessant; een boek dat gaat over klimaat en over klassieke muziek. Een mooie combi dus mijn aandacht was meteen getrokken.
Maar helaas, het viel voor mij erg tegen. Ik heb met veel moeite dit boek uitgelezen en vaak op het punt gestaan om vroegtijdig te stoppen.
Het boek bestaat uit 4 delen: van begin van het begin tot uiteindelijk het einde van het einde dat zich afspeelt in 2051. En in deze 4 delen volgen we Adam, Ernest en Pauline en ontmoeten zij in de loop der jaren bekende componisten en politici die weer voorkomen in boeken, tv-programma’s. Deze karakters zijn niet goed uitgediept, slechts oppervlakkig beschreven. Dit maakt het voor mij geen fijn leesbaar boek.
Daarnaast zijn er stukken tekst in het Duits, Engels waardoor het er niet duidelijker of mooier van wordt.
Ik heb geen idee wie de schrijver van dit boek is, de naam Eppo Leon zegt mij niets maar misschien is het een debuutroman of een pseudoniem. Ik weet in ieder geval dat ik geen fan ben en dus ook geen volgend boek van deze schrijver zal kiezen. Jammer!

Meer recensies van Erika de Weerd