Aanrader

Dit boek werd mij aangeraden omdat ik een boek zocht waarin de hoofdpersoon vitiligo heeft, en niet eens een medisch boek, maar gewoon een leuke roman. Ik heb het boek vandaag uitgelezen en ik kan alleen maar zeggen, wat een prachtig boek heb je geschreven carlievantongeren
In het begin had ik wat moeite met Yara omdat ze alles overdreven perfect wil hebben, haar insta en haar uiterlijk. Ze heeft vitiligo en kan niet zonder haar make-up en is zo bang wat mensen van haar vinden, door haar verleden op de basis school waarin ze daar erg mee gepest is. Ze moet het perfecte plaatje vormen voor de buitenwereld dat ze er letterlijk hyperventilatie van krijgt. Ze gaat op reis naar Indonesië waar ze graag vrijwilligers werk wil gaan doen. Helaas valt alles tegen en dan gaat ze inzien dat niet alles altijd maar perfect hoeft te zijn. Dat je juist moet gaan genieten van de mooie dingen om je heen.
Het verhaal is echt heel mooi geschreven en de karakters zijn goed uitgediept. Yara reist veel en komt veel mensen tegen en iedereen geeft haar iets mee, in de vorm van overdenken. Hoe de mensen daar leven, het lijkt allemaal zo prachtig maar dat is het eigenlijk ook helemaal niet.
Instagram laat je alleen maar perfecte foto’s zien, maar kijk eens naar de foto’s die niet of minder goed zijn gelukt. Ga een dag of week offline, kijk verder dan het scherm van je telefoon.
Echt een aanrader voor iedereen dit boek! Dat ik het boek wilde lezen omdat de hoofdpersoon Vitiligo heeft, heeft mij ook persoonlijk aangegrepen en mij aan het denken gezet. Ook hoe Yara de dingen anders is gaan inzien.
Ik kan er nog heel lang over praten, en dat zal ik zeker doen!
Echt een prachtig boek met zeer veel diepgang!
Lees ook vooral het nawoord

Meer recensies van Esther’s Books and More