Feelgood roman in Noorse winterse sferen

EsthervanGulik 01 december 2019
Via een giveaway actie op Hebban.nl heb ik het boek "Een Noorse winternacht" van Karen Swan gewonnen. Een schrijfster waarvan ik nog niet eerder had gehoord. Het boek uitgegeven door de uitgeverij van Lucinda Riley. Haar schrijfstijl vond ik erg prettig. Ook het verweven van het verleden en heden vind ik mooi. Ik hoopte daarom ook dat dit boek van Karen Swan ook leek op de schrijfstijl van Lucinda Riley. Dat bleek tot mijn vreugde zo te zijn. Voor een feelgood roman is het een dik boek met 475 bladzijden. Het was een romantisch verhaal in een mooie ruige setting. Uiteraard was het te verwachten dat de liefde van het stel op de proef gesteld zou worden. In de eerste ca 300 bladzijden wordt de romance tussen Bo en Zac en de setting met ruige natuur langzaam beschreven waarbij er steeds kleine hints worden gegeven over het plot. Net als Lucinda Riley wisselt Karen Swan met de hoofdstukken steeds tussen heden en verleden. De hoofdstukken uit het verleden geven een inkijkje hoe men vroeger in Noorwegen op het land leefde en vertelt het leven van Signy. Pas aan het einde van het boek komt de spanning op gang. Ondanks dat het plot niet verrassend is, was het een heerlijk boek om te lezen. Het is vooral een romantisch boek waar een vleugje spanning bij komt kijken. Voor mij genoeg redenen om ook andere boeken van Karen Swan te gaan lezen.

Meer recensies van EsthervanGulik