Ongefiltert verhaal over een homoseksuele jongen in de modlimcultuur

Door de titel dacht ik dat het over een transjongen in de moslimgemeenschap ging maar het gaat over homoseksualiteit en het vinden van en vechten voor je identiteit.
Idriss is een moslim jongen die met zijn familie in België woont. Hij komt er op jonge leeftijd achter dat hij jongens erg leuk vindt.
Vervolgens beschrijft hij redelijk rauw welke wendingen zijn leven vormen.
Op zijn twintigste vlucht hij zijn ouderlijk huis uit.
Hij werkt in het nachtleven en maakt vrienden voor het leven met een dragqueen en de nachtclubeigenaar. Hij trouwt en hij worstelt met zijn gevoelens ten opzichte van zijn familie.
Hij schrijft bijna ongefiltert en trekt je zo zijn leven in.
Zijn verhaal is ontroerend, meeslepend en soms wat ongemakkelijk en kort door de bocht maar ik heb er volop van genoten en het heeft me een kijkje in de combinatie van religie en homoseksualiteit gegeven.

Meer recensies van Eveline Kleijn