Geweldig oudje

Eveline Kleijn 28 augustus 2023
Ik mocht voor LS Sterrenthriller een oudje van Stephen King (her)lezen en heb er weer volop van genoten!
Iedereen kent de film van Stanley Kubrik wel maar het boek bevat zoveel meer. Je krijgt bijvoorbeeld de achtergrond info over het onstaan en de locatie van Hotel Overlook wat gelijk ook de kwaadaardigheid van het hotel verklaard.
Zelfs na de vierde keer lezen blijven een aantal stukjes nog
steeds erg spannend, zoals bv de vrouw in de badkuip, de brandslang en de hegdieren. De achtervolging in het labyrint is ook erg spannend.
Het boek is in het hokje horror gestopt maar ik vindt dat toch niet passend. Het is eerder een lekkere thriller.
Het blijft zelfs na meerdere
keren lezen een super spannend boek die je tijd zeker meer dan waard is!
Ik geef het nog steeds 5 sterren.
En als je dit pareltje uit hebt lees dan gelijk Dr. Sleep er achteraan, die gaat nml over de volwassen Danny.

Meer recensies van Eveline Kleijn