Durf jij nog te gaan slapen?

Eveline 19 maart 2024
Anna O. Een titel die impliceert dat we met een crimineel te maken hebben. Worden alle misdadigers in de media niet neergezet met voornaam & initiaal?

Al snel is duidelijk dat het nog helemaal niet zo zeker is dat Anna gedaan heeft waar ze van beschuldigd wordt. Hoe zit het nu echt? Hoe kan het dat Anna al die jaren slaapt? Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Kortom, vele vragen waar je als lezer langzaam maar zeker antwoord op krijgt.

Het is het debuut van Matthew Blake. Een auteur waar ik zeker meer van wil lezen. Hij heeft een intrigerend onderwerp gekozen en dat met toewijding en enthousiasme uitgewerkt. De leesclub van Hebban heeft mij verwijzingen en toespelingen doen inzien die ik zelf tijdens het lezen gemist had. Voor geïnteresseerden in het fenomeen slaap en/of behandeling geestesziekte / Hitchcock is dit boek een aanrader. Je kan er veel uithalen en meer informatie opzoeken (via bijvoorbeeld Google) tijdens of na het lezen.

Ik heb het met plezier gelezen en zie slaap nu toch anders dan voorheen..

Meer recensies van Eveline