Identiteitscrisis

Eveline 20 juni 2020
Nadat ik 'Het CARPA complot', de debuutthriller van Heleen van den Hoven had gelezen, was ik fan! Wat een fantastische thriller van Nederlandse bodem. Wat een research heeft Heleen gedaan. Wat zat dat boek knap ik elkaar! Ik was helemaal onder de indruk.
Toen Hebban een coördinator zocht voor de 2e thriller van Heleen, aarzelde ik dan ook geen seconde. Handje omhoog, ikke! De keuze viel op mij en met veel plezier heb ik de leesclub van 'De Speelgoedman' mogen coördineren. Met 15 enthousiaste deelnemers was het een leuke leesclub.
Benieuwd? Je vindt hem hier: https://www.hebban.nl/spot/leesclub-de-speelgoedman

'De Speelgoedman'. Aan de hand van de titel verwachtte ik een boek over een nare, stiekeme man die met speelgoed kinderen lokte en wie weet wat met ze zou gaan doen. De pop in de kooi op de voorkant versterkte mijn idee.
Niets bleek minder waar. Het boek gaat over Inigo Dubbelman, een verwarde man met een goed hart. We volgen hem in zijn periodes van vergeetachtigheid.
In het begin wordt veel gewisseld tussen het heden en het verleden. Daarom een boek om je aandacht bij te houden. Ik las wel eens voordat ik naar bed ging en wel wat moe was. Dat werkte in het begin van het boek niet en dan mocht ik de volgende dag wat herlezen. Op zich helemaal niet erg natuurlijk! Ik houd er wel van om als lezer uitgedaagd te worden.

Heleen heeft dit boek knap opgebouwd. Er is niet echt spanning alswel dat je graag wilt weten hoe het zit. De ontknoping daarentegen.. Spanning ten top! Kon het boek toen echt niet meer weg leggen.

Petje af voor de research die Heleen heeft gedaan. Je kan als lezer merken dat ze niet over één nacht ijs is gegaan. Ook complimenten voor het beschrijven van de setting. Ik kon alles voor me zien.

Wederom een geweldige thriller van Heleen van den Hoven. Ga haar volgende thrillers zeker lezen!

Meer recensies van Eveline