Leest weg als een actiefilm

Evi 05 juni 2020
Het eerste boek met in de hoofdrol Nora Kelly, een stoere archeologe. Ze wordt benaderd door een historicus om het kamp van de Donner Party te vinden. Een kamp waar een tragedie heeft plaatsgevonden in het verleden. De kampleden komen vast te zitten en worden door honger gedwongen om de ene na de andere kampgenoot op te eten. Een concept voor een spannend boek, dat toch wel wat teleurstelt in de uitwerking. Zo worden de hoofdpersonen nauwelijks uitgewerkt, diepgang zit er niet echt in. De historie van de Donner Party is wel goed uitgewerkt, maar het verhaal van Nora is redelijk voorspelbaar tot aan het einde. Het einde is gewoon ongeloofwaardig, zeker de wijze waarop Nora het complot ontrafelt.
Al met al zeker geen slecht boek. De vlotte schrijfwijze en het tempo waarin het boek je meeneemt is een pro. Het boek vermaakt maar is niet de page-turner die ik verwacht had.

Meer recensies van Evi