het lot bezegelen?

Evy1996 14 mei 2020
De kaft van ‘De zon is ook een ster’ door Nicola Yoon sprak mij meteen aan, heerlijk kleurrijk maar met structuur. Het verhaal beschrijft die ene dag van het samenzijn van de nuchtere Jamaicaanse Natacha en de filosofische Koreaans-Amerikaanse Daniel. Door het lot bij elkaar gebracht maar kunnen ze zich eraan over geven en voor hoelang? Natacha is met haar familie uitgeprocedeerd en staat op het punt Amerika te verlaten. Het verhaal werd in hele korte hoofstukjes verteld, met steeds een wisselend perspectief. Zelf vond ik dit wat chaotisch voorkomen en had het idee dat ik hierdoor diepgang mistte. Soms wisselt het perspectief naar de passanten in het verhaal, een originele toevoeging! Verder vond ik verschillen tussen de karakters en culturen van de hoofdpersoon wat stereotype beschreven, diversiteit is goed maar dit kwam gemaakt over. Al met al een leuk boek voor een middagje in de zon, maar niet eentje die me lang bij zal blijven.

Meer recensies van Evy1996