mooie roman!

FadiAnthonio 25 mei 2023
Het verhaal speelt zich in eerste instantie af in het jaar 1985. Katharina en
Peter zin onderweg naar Texel als Peter ineens vertelt dat hij een ander heeft. Op dat moment is Katharina zwanger en stort haar wereld volledig in. Tijdens hun reis naar Texel vertelt Peter waardoor het komt dat hij zich open heeft gesteld en nu een ander heeft. Ook word je meegenomen in het verhaal van Katharina, dat verklaart uiteindelik waarom ze afstandelik naar Peter was, waardoor hij tot de verleiding kwam en het elders heeft gezocht.
Tijdens de verhaallijn word er meerdere malen teruggekeken naar het jaar
1944. Hier gaat het verhaal over Helena, Katharina's moeder. Zi raakt zwanger van een Duitser tijdens de oorlog en wordt door alles en iedereen afgestoten. Katharina weet niet wat er met haar vader is gebeurd, haar moeder wil haar dit niet vertellen maar daar neemt Katharina geen genoegen mee. Uiteindelijk gaat Katharina zelf op zoek naar antwoorden.
Het verhaal begint spannend, verloopt vervolgens heel anders dan je had verwacht en eindigt uiteindelik weer daar waar het verhaal begon. Ik heb meerdere malen niet helemaal begrepen wat nou het nut was van de verhaallijnen die door elkaar gingen en ben witeindelijk achteraf (na het uitlezen van dit boek) nog ens een samenvatting op het internet gaan lezen. Dat zorgde bij mi voor duidelijkheid. Verder vind ik dat het verhaal fijn leest & raad ik het zeker aan als je into romans bent.

Meer recensies van FadiAnthonio