Beste YA van het moment

Feline 04 augustus 2019
Normaal gesproken ben ik niet zo hoogdravend over een boek, maar dit boek steekt met kop en schouders boven andere YA-boeken uit. Het verhaal kent veel lagen, diepgang en morele overwegingen. Toch is het toegankelijk voor jonge lezers, en kent het interessante personages. Het hoofdpersonage is geen zoetsappig, onschuldig typetje, maar ook geen cliché badass-female, waar ik inmiddels wel op uitgekeken ben. Charlie is niet goed en niet slecht, en dat maakt haar onweerstaanbaar oprecht. De opbouw van het boek is wellicht traag, maar uiteindelijk maakt dit je leeservaring alleen maar mooier. De zoektocht naar Charlies moeder begint als een labyrint. De lezer krijgt allerlei feiten naar zich toe geslingerd. Persoonlijk lukte het me niet om daar chocola van te maken, wat het verhaal alleen maar meer mysterieuze aantrekkingskracht gaf. Het is moeilijk om de verschillende thema's die Elizabeth Klehfoth met zoveel kunde en zorg in het verhaal heeft verwerkt te benoemen. Ik raad de lezer van deze recensie het daarom zeker aan om ze zelf te ontdekken!

Meer recensies van Feline