Typisch Cass

Femke 08 april 2024
Dit is een boek zoals we gewend zijn van Kiera Cass: het leest als een trein, maar blijft voorspelbaar. En daar is helemaal niks mis mee. Ik was vroeger al gek op De Selectie, mijn favoriete serie boeken. Ik was zo benieuwd naar De roep van het hart, en heb deze op mijn verjaardag cadeau gekregen. Hoewel het een andere verhaallijn is, blijft het boek voorspelbaar. Maar dat neemt niet weg dat haar schrijfstijl zo fijn leest. Helaas heeft de Nederlandse vertaling hier en daar wel waar spellings- en grammaticafoutjes, maar dat mocht mijn pret niet drukken. Ik vond het heel interessant om zowel vanuit het perspectief van Lennox als van Annika te lezen. Dan krijg je inzicht in beide karakters. Ik had wel wat meer moeite om Lennox te leren kennen, maar van Annika weet je meteen wat je te wachten staat. Ondanks het feit dat Lennox wat lastiger is te leren kennen, voegt het wel wat toe aan de verhaallijn. Want die mysterieuze jongen, daar valt iedereen toch voor?

De dynamiek tussen Lennox en Annika hield me geboeid en zorgde voor de nodige spanning. Het is interessant om te zien hoe hun relatie zich ontwikkelt en hoe ze met hun eigen innerlijke conflicten omgaan. Hoewel het plot voorspelbaar is, weet Kiera Cass toch enkele onverwachte wendingen toe te voegen die me op het puntje van mijn stoel hielden.

Wat ik ook waardeerde aan dit boek is hoe Kiera Cass thema's als vriendschap, familie en zelfontdekking weet te verweven in het verhaal. Het maakt het geheel niet alleen vermakelijk, maar ook diepgaander en meer gelaagd.

Al met al is "De roep van het hart" een aanrader voor fans van Kiera Cass en liefhebbers van het young adult genre. Ondanks de voorspelbaarheid en enkele vertaalproblemen, biedt het verhaal genoeg om van te genieten, vooral dankzij de vlotte schrijfstijl en boeiende personages.

Meer recensies van Femke