Het Blauw Schrift

GeertDeMits 30 oktober 2019
Ik ben een boekenworm en echt, Jef heeft grote klasse. Er is GEEN zin zonder weloverwogen adjectieven. De beschrijvingen van locaties, de winkeltjes, het station...je ziet het als in een film voor je. Ik werd gekatapulteerd in de leefwereld tussen twee wereldoorlogen. Je wordt ook steeds over en weer geslingerd tussen de leefwerelden van de intellect Karel Becue en zijn twee geliefden, tussen opkomende fascisten en de Joodse onderwereld. Vooral de eerste helft van het boek leest heel vlot. Je leeft mee met Karel Becue's avonturen. Daarna is het even wennen omdat Karel, onze held, plots een bijrol lijkt toegekend.
Wat ik zeker apprecieer en bewonder, is Jefs ondergrondse boodschap, om vandaag alert te blijven voor de opkomende verrechtsing van onze maatschappij. Daarom is het verhaal van het Blauwe Schrift, dat zich afspeelt in het interbellum, toch zo sprankelend actueel.

Meer recensies van GeertDeMits