Fantasie ten top (#2024-15)

Ger van der Pluijm 29 februari 2024
De hoofdpersoon Julia is monteur op het ministerie van Waarheid, de belangrijkste stad in Oceanië. Hoewel ze heel volgzaam is, Rijdt ze regelmatig een scheve schaats, als het haar zo uitkomt. Zo is lid van de Antiseks liga, terwijl ze stiekem nogal actief is op seksueel gebied. Dat moet stiekem gebeuren omdat iedereen permanent in de gaten wordt gehouden door 'Big Brother' dat voor mijn gevoel door de vertaler onnodig letterlijk vertaald is door "Grote Broer". Sterker nog ze werkt mee met de top door bewust mannen te verleiden tot seks, waarna ze opgepakt kunnen worden. Uiteindelijk komt er een ander bewind en komt ze zelf danig in de problemen. Dan wordt het boek thriller-achtig en leest het als een trein.

Meer recensies van Ger van der Pluijm